Showing results 81 - 100 out of 119
2020
Greving, H., Bruckermann, T., & Kimmerle, J. (2020). If you want to like it, you have to own it: The role of ownership in Citizen Science projects. Poster session presented at 21st Annual Meeting of the Society for Personality and Social Psychology (SPSP), New Orleans, United States.
Greving, H., Bruckermann, T., & Kimmerle, J. (2020). This is my project! The influence of involvement on psychological ownership and wildlife conservation. Current Research in Ecological and Social Psychology, 1, Article 100001. https://doi.org/10.1016/j.cresp.2020.100001
Greving, H., Bruckermann, T., Stillfried, M., Börner, K., Schumann, A., Brandt, M., Harms, U., & Kimmerle, J. (2020). Wildlife attitudes and ownership influence attitudes toward science via active online behavior: A longitudinal citizen science study. Poster session presented at 19th General Meeting of the European Association of Social Psychology (postponed), Kraków, Poland.
Mahler, D., & Bruckermann, T. (2020). Welches Wissen benötigen Lehrkräfte zum Erstellen von Erklärvideos und wie wird es in die Lehrkräfteausbildung integriert? In S. Becker, J. Meßinger-Koppelt, & C. Thyssen (Eds.), Digitale Basiskompetenzen (pp. 82-85). Joachim Herz Stiftung Verlag. https://www.joachim-herz-stiftung.de/fileadmin/Redaktion/JHS_Digitale_Basiskompetenzen_web_srgb.pdf
2019
Bruckermann, T., & Mahler, D. (2019). Making Science VisiBLe: Professionswissen zu Erklärvideos fördern. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe (Vol. 39, pp. 580-583). Universität Regensburg.
Bruckermann, T. (2019). Praxisbeispiel MINT: Mit Praktischen Prüfungen Experimentelle Kompetenzen im Lehramtsstudium Biologie erfassen. In S. Frölich-Steffen, H. den Ouden, & U. Gießmann (Eds.), Kompetenzorientiert prüfen und bewerten an Universitäten (1 ed., pp. 156-170). Verlag Barbara Budrich.
Mittenzwei, D., Bruckermann, T., Nordine, J., & Harms, U. (2019). The energy concept and its relation to climate literacy. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(6), 1-18. Article em1703 . https://doi.org/10.29333/ejmste/105637
2018
Bruckermann, T., Rottlaender, E.-M., & Schlüter, K. (2018). Implementierung einer praktischen Prüfung im naturwissenschaftlichen Labor: Konzeptionelle Veränderungen im Lehramtsstudium. In B. Szczyrba, & N. Schaper (Eds.), Forschungsformate zur evidenzbasierten Fundierung hochschuldidaktischen Handelns (pp. 113-140). (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung). DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH. https://cos.bibl.th-koeln.de/frontdoor/index/index/docId/675
Bruckermann, T. (2018). Interaktive Whiteboards: Worauf es beim Einsatz im Biologieunterricht ankommt. Unterricht Biologie, 2018(439), 44-47.
Bruckermann, T., Ochsen, F., & Mahler, D. (2018). Learning opportunities in biology teacher education contribute to understanding of nature of science. Education Sciences, 8(3), 1-18. Article 103. https://doi.org/10.3390/educsci8030103
Garrecht, C., Bruckermann, T., & Harms, U. (2018). Students’ decision-making in education for sustainability-related extracurricular activities: A systematic review of empirical studies. Sustainability, 10(11), 1-19. Article 3876. https://doi.org/10.3390/su10113876
Peis, M., Mohneke, M., & Bruckermann, T. (2018). Aquaponik – die Fischzucht der Zukunft?: Eine Alternative zur Aquakultur. Unterricht Biologie, 2018(440), 20-25.
2017
Bruckermann, T., Peters, A., & Schlüter, K. (2017). Der Einfluss des Plasmolytikums auf die Osmose. In T. Bruckermann, & K. Schlüter (Eds.), Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie (1 ed., pp. 41-53). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-53308-6_4
Bruckermann, T. (Ed.), & Schlüter, K. (2017). Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie: Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung. (1 ed.) Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-53308-6
Bruckermann, T., Arnold, J., Kremer, K. H., & Schlüter, K. (2017). Forschendes Lernen in der Biologie: Theoretische Fundierung und didaktische Formate für die Hochschule. In T. Bruckermann, & K. Schlüter (Eds.), Forschendes Lernen im Labor: Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung Biologie (pp. 11 - 26). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-53308-6_2
Bruckermann, T., Peters, A., & Schlüter, K. (2017). Gehemmte Enzyme am Beispiel der Amylase. In T. Bruckermann, & K. Schlüter (Eds.), Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie (1 ed., pp. 99-112). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-53308-6_8
Bruckermann, T., & Schlüter, K. (2017). Glossar. In T. Bruckermann, & K. Schlüter (Eds.), Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie (1 ed., pp. 193-201). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-53308-6_15
Bruckermann, T., Ferreira Gonzalez, L., Münchhalfen, K., & Schlüter, K. (2017). Inklusive Fachdidaktik Biologie. In K. Ziemen (Ed.), Lexikon Inklusion (pp. 109-110). Vandenhoeck & Ruprecht.
Bruckermann, T., Aschermann, E., Bresges, A., & Schlüter, K. (2017). Metacognitive and multimedia support of experiments in inquiry learning for science teacher preparation. International Journal of Science Education, 39(6), 701-722. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1301691
Bruckermann, T. (2017). Studierende des Lehramts Biologie an Forschendes Lernen heranführen. IPN Journal, 2017(2), 48-49.