Wissenschaftliche Veröffentlichungen des Co³Learn-Projekts

Publikationen

  • Zander, L. (2024). Harvesting the potential of diversity through peer collaboration in educational settings. In M. Rahiem (Hrsg.), Religion, education, science and technology towards a more inclusive and sustainable future. Proceedings of the 5th International Colloquium on Interdisciplinary Islamic Studies, Indonesia (S. 13-23). Routledge.
  • Jördens, K. A., Nöth, L., & Zander, L. (2024). How cooperative mindsets and course climate relate to the perceived impact of digital cooperation on learning in higher education. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 55(4), 589–599. https://doi.org/10.1007/s11612-024-00782-0
  • Jördens, K. A., & Zander, L. (2024). Course Climate in Higher Education: Psychological and Structural Correlates. In 2024 IEEE 3rd German Education Conference (GECon) (S. 1 - 6) https://doi.org/10.1109/GECon62014.2024.10734016

Konferenzvorträge

  • Jördens, K. A., Nöth, L., & Zander, L. (2025, September). Wie das Kursklima ein kooperatives Mindset bei Studierenden fördert: Eine längsschnittliche Analyse universitärer Lehrveranstaltungen. Vortrag auf der 20. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie (PAEPS), Jena, Deutschland.
  • Ahrens, J.-C., & Jördens, K. A. (2024, September). YournetWork: Netzwerkforschung in Stud.IP. Vortrag auf der Stud.IP-Tagung 2024, Göttingen, Deutschland.
  • Jördens, K. A., & Zander, L. (2024, August). Course Climate in Higher Education: Psychological and Structural Correlates. Vortrag auf der 3. IEEE German Education Conference (GECon), München, Deutschland.