Publikationen

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 48

2024


Brandt, M., Schumann, A., Bruckermann, T., Greving, H., Harms, U., & Kimmerle, J. (2024). Wie gelingt erfolgreicher Wissenstransfer in Citizen Science-Projekten? Transfer & Innovation, 2024(1), 89-102.
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S. E., Brandt, M., & Kimmerle, J. (2024). I’m proud of my project! The influence of psychological ownership on pride in a Citizen Science project on wildlife ecology. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.23668/psycharchives.14144
Schumann, A., Greving, H., Bruckermann, T., Kimmerle, J., Harms, U., & Brandt, M. (2024). We want you! Recruitment strategies for the success of a citizen science project on urban wildlife ecology. Frontiers in Environmental Science, 12, Artikel 1258813. https://doi.org/10.3389/fenvs.2024.1258813

2023


Bruckermann, T., & Greving, H. (2023). Praxisbeitrag: Nutzungsdatenanalyse digitaler Medien in der evaluativen Wissenschaftskommunikationsforschung am Beispiel eines Bürgerwissenschaftsprojekts. In P. Niemann, V. van den Bogaert, & R. Ziegler (Hrsg.), Evaluationsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 173-185). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39582-7_11
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2023). Scientific reasoning skills predict topic‐specific knowledge after participation in a citizen science project on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching, 60(9), 1915-1941. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1002/tea.21835
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S., Brandt, M., & Kimmerle, J. (2023). Attitudes toward Engagement in Citizen Science Increase Self-Related, Ecology-Related, and Motivation-Related Outcomes in an Urban Wildlife Project. BioScience, 73(3), 206–219. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1093/biosci/biad003
Greving, H., Bruckermann, T., & Kimmerle, J. (2023). Praxisbeitrag: Experimentelle Methoden in der evaluativen Wissenschaftskommunikationsforschung am Beispiel von Bürgerwissenschaftsprojekten. In P. Niemann, V. van den Bogaert, & R. Ziegler (Hrsg.), Evaluationsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 305-317). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39582-7_19
Henestrosa, A. L., Greving, H., & Kimmerle, J. (2023). Automated journalism: The effects of AI authorship and evaluative information on the perception of a science journalism article. Computers in human behavior, 138, Artikel 107445. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107445

2022


Bruckermann, T., & Greving, H. (2022). Fledermausschutz: Bürgerinnen und Bürger forschen mit. ti! Technologie-Informationen, 2022(2+3), 8. https://doi.org/10.60479/jjxa-5609
Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Schumann, A., Brandt, M., & Harms, U. (2022). I’m fine with collecting data: Engagement profiles differ depending on scientific activities in an online community of a citizen science project. PLoS ONE, 17(10), Artikel e0275785. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0275785
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Harms, U., & Brandt, M. (2022). Wie und warum beteiligen sich Bürger*innen an CS-Projekten? Und was lernen sie dabei?. Postersitzung präsentiert bei Citizen Science: gemeinsam Wissen schaffen?, Hannover, Deutschland.
Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Straka, T., Lewanzik, D., Voigt-Heucke, S., Marggraf, L., Lorenz, J., Brandt, M., Voigt, C. C., Harms, U., & Kimmerle, J. (2022). Improving attitudes and knowledge in a citizen science project about urban bat ecology. Ecology and Society, 27(2), Artikel 24. https://doi.org/10.5751/ES-13272-270224

2021


Bruckermann, T. (Autor*in), & Greving, H. (Autor*in). (2021). Increased knowledge generates more positive attitudes to science by Citizen Science participation: CS Track. Webpublikation oder Website https://cstrack.eu/format/reports/applying-knowledge-in-citizen-science-projects-generates-more-positive-attitudes-toward-science/index.html
Bruckermann, T., Greving, H., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Kimmig, S., Hagen, R., Brandt, M., & Harms, U. (2021). To know about science is to love it? Unraveling cause-effect relationships between knowledge and attitudes toward science in citizen science on urban wildlife ecology. Journal of Research in Science Teaching, 58(8), 1179-1202. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1002/tea.21697
Greving, H. (Autor*in). (2021). Ich lese, was du fühlst: Wie Mails und Nachrichten unsere Emotionen verraten: wissens.blitz (217). Webpublikation oder Website http://www.wissensdialoge.de/emotionale_inhalte_in_texten
Greving, H. (Autor*in). (2021). Mitgefühlt: Empathie fördert das Engagement für die Organisation: wissens.blitz (218). Webpublikation oder Website http://www.wissensdialoge.de/empathie_und_engagement

2020


Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Börner, K., Schumann, A., Harms, U., & Brandt, M. (2020). Data collectors or analysts? Different engagement profiles in citizen science. Postersitzung präsentiert bei 3rd International ECSA Conference, Trieste, Italien.
Bruckermann, T., Greving, H., Brandt, M., & Harms, U. (2020). Daten sammeln reicht mir! Bürgerwissenschaften: Welche Aktivitäten interessieren Beteiligte? IPN Journal, 8, 24-29.
Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S., Schumann, A., Harms, U., & Brandt, M. (2020). Do I have to analyse the data, too? Engagement patterns for data collection and analysis in a Citizen Science project on urban wildlife. Postersitzung präsentiert bei Citizen Science SDG Conference, Berlin, Berlin, Deutschland.