Conference Contributions

Conference Talks

  • Traulsen, S., & Büchner, F. (2022, September). „Kommst Du mit?“ Halt(ung) finden im Postdigitalen Schultheater? Vortag auf dem Fachtag Postdigitales Schultheater des Netzwerks Darstellendes Spiels, Niedersächsisches Landesinstitut für schulische Qualitätsentwicklung und HBK Braunschweig, Braunschweig, Deutschland.
  • Traulsen, S., & Büchner, F. (2021, Oktober). „Kommst Du mit?“ – Stöbern und Stolpern im Postdigitalen Schultheater. Vortag auf der Online-Fachtagung CLICK.CLICK.PLAY! der Ständigen Konferenz „Kinder spielen Theater“, Theater Bremen, Bremen, Deutschland.
  • Haase, J., Traulsen, S., & Zander, L. (2021, Juni). Thriving in remote learning environments: Individual and contextual predictors of vitality and personal growth. Vortrag auf der Thementagung „Hochschule 2021 - postdigital und postpandemisch (?)“ der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt am Main, Deutschland.    
  • Haase, J., Traulsen, S., & Zander, L. (2021, April). Thriving in times of the pandemic: Individual and social predictors of male and female university students’ perceived growth in online learning environments. Vortrag auf der Social Psychology Conference 2021, Universität von Helsinki, Helsinki, Finnland.

Posters

  • Traulsen, S., & Zander, L. (2023, August). Instructors‘ body postures and their influence on perceived teacher enthusiasm and students’ interest. Poster Presentation at the 20th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Thessaloniki, Greece.
  • Traulsen, S., & Zander, L. (2022, March). Körperhaltung einer Lehrperson in einem Videotutorial als Prädiktor von Interesse, Motivation und wahrgenommenem Enthusiasmus der Rezipient*innen [Posture of a teacher in a video tutorial as a predictor of interest, motivation and perceived enthusiasm of the recipients]. Poster Presentation at the 9th Congress of the Society for Empirical Educational Research (GEBF), Bamberg, Germany.  
  • Haase, J., Traulsen, S., & Zander, L. (2021, May). Individual and contextual enablers of university students’ sense of thriving in online learning environments: a gendered analysis. Poster Presentation at the 13th Annual Meeting of the Society for the Science of Motivation (SSM), virtual.
  • Büchner, F., & Traulsen, S. (2021, March). Postdigitales Schultheater – eine Kartografie zentraler Akteur:innen des Diskurses 'Theater und Digitalität' [Postdigital school theater - A aartography of central actors of the siscourse 'Theater and Digitality']. Poster Presentation at the 11th Conference of Cultural Education Research Network and Spring Conference of the Division Media Education of the German Educational Research Association (GERA), online/Erlangen-Nürnberg, Germany.