TALKS
(*invited)
*Telgmann, L. (2022, July 5th). Classroom Management [Workshop]. Sprachlernprojekt, Universität Hildesheim, Deutschland.
*Telgmann, L. (2022, Mai 9th). Using mobile eye tracking to investigate and promote teachers' situation-specific skills of classroom management. Talk at the Working Group “Eye Tracking”, Augsburg University, Germany.
Conference Contributions
-
Telgmann, L. & Müller, K. (2022, März 13-16). Alle im Blick? –Zum Einsatz kognitiver Prompts beim Noticing angehender Lehrkräfte in einer standardisierten Unterrichtssimulation [Everyone in view? - About the use of cognitive prompts for preservice teachers noticing during a standardised teaching simulation] [Presentation]. In A. Gegenfurtner & K. Stürmer (Chairs). Eye Tracking als Methode zur Erfassung professioneller Unterrichtswahrnehmung [Symposium]. 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen, Deutschland.
-
Telgmann, L., Müller, K. (2022, September 22). Uncovering preservice teachers’ professional vision in action via standardized classroom simulations [Presentation]. Conference of the Working group for Empirical Pedagogical Research (AEPF), Stuttgart, Deutschland.
-
Weinhold, L., Telgmann, L. & Müller, K. (2022, September 21). Den Eigenen Blick verfolgen – Ein Vergleich von Videobeobachtungen in MET und LK Unterrichtsvideos [Tracking my own gaze - A comparison of video observations in MET and LK instructional videos.] [Poster Session]. Sektionstagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Stuttgart, Deutschland.
-
Telgmann, L., Müller, K. (2022, August 21-25). Processing visual information in the classroom –A comparison of teachers' gaze during different didactic activities [Presentation]. 21. European Conference on Eye Movements (ECEM), Leicester, United Kingdom. https://static1.squarespace.com/static/620917fc45aa7d54b15c0c53/t/62fa4c468345f54cdc4691bc/1660570697210/Abstract_Book_ECEM2022.pdf
- Müller, K., Telgmann, L., & Kirchhoff, M. (2022, März 13-16). Unterrichtssimulationen und mobile Eyetracking-Videos zur Förderung und Erforschung handlungsnaher Kompetenzen im Bereich des Classroom Management [Using classroom simulations and mobile eye tracking videos for assessing and promoting competencies with regard to classroom management]. In D. Scholl, M. Kleinknecht & K. Müller (Chairs). Digital gestützte Entgrenzung der Forschungs- und Fördermöglichkeiten zu/von Feedback-, Klassenführungs- und Planungskompetenz [Symposium]. 28th conference of the German Educational Research Association (GERA), Bremen, Germany. www.conftool.org/dgfe2022/index.php
- Telgmann, L., Müller, K. (2022, March 9-11). Analysen zum Emotions- und Präsenzerleben sowie der professionellen Wahrnehmung von Klassenführung basierend auf Mobilen Eye Tracking Videos [An analysis of emotions, presence and professional vision related to classroom management based on mobile eye tracking videos] [Presentation]. 9th conference of the Society for Empirical Educational Research (GEBF), Bamberg, Germany. https://gebf2022.de/GEBF2022_Tagungsband_09-03-22.pdf
- Telgmann, L.; Müller, K.; Stürmer, K.; Seidel, T.; Cortina, K. (2021, August 18-20). Effects of mobile eye tracking videos on the perception of classroom management [Paper presentation]. JURE Online Conference, Gothenburg, Sweden.
- Kirchhoff, M., Telgmann, L. & Müller, K. (2020, June). Learning to teach: Fostering pre-service teachers’ situation-specific skills through case-based learning [Paper submitted] EARLI SIG11 Conference, Oldenburg, Germany. [Conference cancelled due to COVID-19].